Blogi
Pilaako perintä asiakassuhteen? 12.7.2021
On olemassa perintää ja asiakaslähtöistä perintää, joista jälkimmäinen auttaa yrittäjää säilyttämään asiakassuhteen perintätoimista huolimatta.
Hyvän perintäkumppanin tunnusmerkit 18.3.2021
Tässä artikkelissa selvitämme mitä yrityksen olisi hyvä tietää ennen perintäkumppanin valintaa, sekä mistä tunnistaa hyvän perintätoimiston.
Mitä jos asiakas ei maksa laskua? 22.1.2021
Mitä tulisi tehdä, kun asiakas ei maksa laskuaan? Tätä kannattaa suunnitella jo etukäteen, mutta viimeistään maksun myöhästyessä on aika ryhtyä toimeen.
Perintälain väliaikainen muutos tulee voimaan 1.1.2021 31.12.2020
Perintälain väliaikainen muutos astuu voimaan 1.1.2021 ja se tulee rajoittamaan yritysperinnässä käytettyjä toimenpiteitä, sekä niistä aiheutuvia kuluja. Katso mikä muuttuu yritysperinnässä.
Perintätoimistojen toiminta – Totta vai tarua? 16.12.2020
Perintään liittyy ymmärrettävästi jonkin verran negatiivisia mielikuvia. Selvitämme yleisimpien mielikuvien taustat ja todenperäisyyden tässä artikkelissa.
Perintäkirjeen sisältö 18.11.2020
Perintäkirjettä ei tarvitse hävetä tai säikähtää. Tässä artikkelissa käymme läpi mitä perintäkirjeen sisältö tarkoittaa ja kuinka kannattaa toimia perintäkirjeen saadessa.
Yritysten välinen laskutus ja perintä 8.9.2020
Yritysten välinen laskutus poikkeaa osittain kuluttajien laskutuksesta. Katso mitä jokaisen yrityksen kannattaa huomioida yritysten välisessä laskutuksessa.
Yrityksen maksuvaikeudet 17.8.2020
Yrityksen maksuvaikeudet voivat olla täysin ennustettavissa tai tulla hyvin yllättäen. Katso miten yrittäjä voi ehkäistä rahavaikeudet ja taklata maksuvaikeudet tehokkaasti.